0Понедельник, 29.04.2024, 00:19
Молодежный клуб "Диалог"
Приветствую Вас Гость | RSS

Меню сайту
Категорії розділу
Пресса о нас [4]
Здесь будут собраны статьи о клубе "Диалог" за все годы его существования.
Песни [1]
Раритеты клуба [6]
Здесь вы можете посмотреть всякие интересные документы клубовцев
Клуб это... [3]
Мысли о клубе
Міні-чат
200
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всего ответов: 101
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Форма входу
Главная » Статьи » Клуб это...

"ДІАЛОГ" ОЧИМА КЛУБІВЦІВ
"ДІАЛОГ" ОЧИМА КЛУБІВЦІВ
 
Мабуть, найвищою насолодою для кожного педагога є хвилини, коли виникає такий контакт із учнями, що відчуваєш: дитячий колектив і ти - єдине ціле. Відчуття такої гармонії - то найбільша нагорода для усіх учасників творчого процесу. Для підтвердження сказаного пропоную фрагменти відповідей клубівців на запитання: "Що таке для тебе "Діалог"?"
 
Методика незакінченого речення "Клуб – це...": Місце – загублений світ добра; Атмосфера – тепло сердець та комфорт відношень; Можливість – реалізувати себе, бути комусь потрібною і де тобі потрібні інші; Час – коли забуваєш про погане і відчуваєш себе щасливим. Моє життя! - Це велика дружна сім'я, яка допоможе у скрутну хвилину. Ще клуб – це дружба, мир, взаємовиручка, взаєморозуміння. Тут можна відпочити і провести дуже добре час. Я дуже рада, що потрапила в клуб і що тут знайшла багато друзів.
 
 Таня, 15 р. - Це багато цікавого, нового і пізнавального. Друзі. Розуміння, спільне коло інтересів. Можливість втілити свої мрії, хоча б деякі. Своєрідний спосіб життя і спосіб поведінки, принципи.
 
Саша, 16 р. - Це місце, де тебе зрозуміють, де можна відпочити і поприколюватись. Це місце, де людина вчиться життю. Валя, 16 р. - Коли я прийшла в клуб, то мені він здався якимось табором для підлітків. А зараз він для мене багато значить. Тут всі мої хороші друзі і знайомі. Я рада, що клуб існує і я в ньому приймаю участь.
 
Надя, 15 р. - Це робота, яка приносить море задоволення, це люди, яких завжди приємно бачити. Це хвилювання, сміх, радість. Бувають, звичайно, і складні моменти, але я сподіваюсь, що їх буде набагато менше.
 
Ігор, 17 р. Клуб – це собор мого "Я". Це те, що я шукав все своє свідоме життя і, здається, знайшов.
 
Клуб — це острів благоденства у хвилюючій стихії життя, це те, що мене здивувало, це надзвичайні люди, яких щось об'єднує. Що — не знаю. Але, що це класно - то точно. Діма Д., випускник клубу 2000 р.
 
 
Сьогодні, коли іде процес відродження гуманістичної національної школи, не можна ігнорувати ті загальні педагогічні закони і закономірності, які перебувають поза конкретними соціальними умовами, національними особливостями і політикою. Вони не змінюються відповідно часу. Це, зокрема, стосується і тієї аксіоми, що розвиток дитини, її соціалізація, вироблення моральних цінностей відбуваються, першочергово, у процесі спілкування через культуру взаємин з іншими людьми. У дитячому, підлітковому оточенні здійснюється обмін моральними цінностями, набувається соціальний досвід. А яким він буде, залежить від організації цього середовища, від його педагогічної спрямованості.
 
Саме клуб є характерним інститутом будь-якої цивілізованої держави. Адже клубна форма роботи передбачає формування у дітей та підлітків загальнолюдських цінностей, бо коли людина навчиться творити добро, спрямовувати на це своє життя, причому не за наказом, а за велінням серця, душі, то тільки тоді вона зможе твердо стати на національний і на державний фунт.
 
Молодіжний клуб "Діалог" Чернівецького міського Палацу дітей та юнацтва створений з метою об'єднання підлітків та молоді за інтересами у вільний час і дії на підставі свого Статуту. Клуб "Діалог" – це декілька сотень юнаків та дівчат від 14 до (і далі) років, учні 8-11 класів шкіл, гімназій, ліцеїв міста, студенти, майже і після - студенти, просто цікаві люди, які люблять жити зі змістом, а не безтолково. Особлива увага в роботі клубу приділяється організації життя колективу. Система роботи клубу ґрунтується на самодіяльності, ініціативі, інтересі, вільному виборі напрямів, видів і місця занять, зорієнтованих на громадські і громадянські цінності. Нормальна людина повинна бути індивідуалістом і колективістом водночас. Саме так вона має виховуватися. Слід рахуватися з несхожістю особистості, поважати цю несхожість, щоб об'єднати всіх несхожих у колектив на основі спільної мети.
 
Поки існує мета, існує колектив. І кожна особистість повинна бачити свій інтерес і ньому. Мета і основний зміст молодіжного клубу "Діалог" - виховання молоді у дусі широкої соціальної комунікативності. Інтелігентного і відповідального ставлення кожного до самого себе, до людей, до навколишнього середовища, до природи. Діяльність клубу спрямована на ослаблення для юнаків і дівчат негативних наслідків процесів, що відбуваються у суспільстві, а також створення умов для реалізації інтересів і життєво важливих потреб молоді, їх повну самореалізацію.
 
Основний принцип роботи клубу - допомога, або принцип "допомога самодопомозі". Суть його - підтримати, обнадіяти і стимулювати підлітків на розвиток їхніх власних сил, конструктивну діяльність, використання всіх потенціальних резервів.
 
Клуб "Діалог" виконує такі функції: - комунікативну (орієнтовану на розширення можливостей спілкування, подолання самотності, пошук нових друзів); - рекреаційну (спрямовану на зміцнення здоров'я шляхом проведення ігрових, оздоровчих, розважальних, спортивних, туристсько-екскурсійних програм); - творчу (створення умов для вияву й розвитку творчого потенціалу особистості); - пізнавальну (задовольняє потреби у додатковій інформації, поширенні та набутті нових знань); - соціальну (сприяє інтеграції дитини в суспільство, задовільняє можливість самоідентифікації); - ціннісно-орієнтаційну (формує систему ціннісних уявлень та орієнтацій особистості, мотивів, ідеалів, переконань, життєвої позиції і виявляється у ставленні до навколишнього середовища, до інших людей, самого себе); - виховну (клуб, як педагогічних суспільний інститут);
 
Клуб працює за авторською програмою, затвердженою Міністерством освіти і науки України. Методи виховання, які використовуються у роботі клубу для досягнення мети, це – довіра, повага до людської особистості, пошана її гідності, метод переконання, матеріального і морального стимулювання та заохочення, метод творчого, інтелектуального суперництва, метод колективного й індивідуального впливу, «зігріваючого сяяння успіху», завдяки якому підліток стає комунікабельним, виявляє більше співчуття до інших.
 
Саме клубний колектив може стати справжньою школою виховання гуманізму. "Складаючи по крихітці свої сили, вихованці відчувають, переживають, що колектив – це могутня сила і що лише в колективі можна по-справжньому пізнати людську красу" (Сухомлинський В.О.). Клуб – це складна взаємодія різних інтересів і захоплень, взаємна «заразність». Це обмін духовними надбаннями, знаннями, все те, що створює «інтелектуальний фон» (В.О.Сухомлинський), підвищує загальний рівень розвитку клубівців, викликає загальне прагнення більше знати. Кожен може щось внести в цей фон свою фарбу, своє захоплення - і кожен тягнеться за іншими, захоплений їх інтересами.
 
У молодіжному клубі "Діалог" немає колективної відповідальності за вчинки окремої особистості. Немає беззастережного підкорення інтересів особистості інтересам колективу. Розкріпачення особистості вимагає відмови від тези про перевагу колективної думки над думкою окремої людини при вирішенні тих чи інших питань життя колективу. Ігнорування особистої думки вихованця зумовлює нівелювання, пригноблення особистості, виховує або конформізм у найбільш потворних формах, або цинізм і руйнівний процес проти всіх колективних дій узагалі.
 
Клуб дає повну свободу вибору у таких сферах, як участь у виховних заходах, форми і об'єкти спілкування, світоглядні та релігійні цінності, хобі тощо. Повністю суперечить принципам гуманізму вимога обговорювати в колективі будь-який вчинок особистості. Знаючи про якийсь непривабливий вчинок вихованця, робота проводиться індивідуально, підліток виводиться з колективної кари. Важливо, щоб вихованці мали досвід створення справжнього колективу саме у себе в клубі. Формувати доброзичливий психологічний клімат, виховувати у підлітків юнаків та дівчат почуття господаря клубу, створити високодуховний стиль взаємостосунків між ними - ось головне завдання керівника клубу. Все це стає можливим завдяки використанню ігрових форм роботи, соціометрії, рефрентометрії, організації самоврядування, співробітництву, а також регулярним колективним обговоренням клубного життя.
 
Особливу зацікавленість виявляють вихованці до психологічних методик щодо вивчення міжособистісних відносин, це: "Необжитий острів", "Я вибираю, мене вибирають" (соціограма-мішень), "Гуртожиток", "Фігури", "Абетка" та ін. Тести, етюди, вправи для розвитку творчого або логічного мислення, уяви, пам'яті, уваги, діагностика своїх здібностей, ігровий тренінг - дають можливість оволодіти потрібним мінімумом умінь і навичок для забезпечення повноцінного процесу самовиховання, вміння жити у колективі, сприяють підняттю творчої активності. Важливою ознакою і умовою успішного розвитку колективу безумовно є визначення спільної творчої діяльності, спільного творення добра, турбота про оточуючий світ, про іншу людину, вміння рахуватися з нормами життя. Без цього неможливо виховати свідомого громадянина, повноцінного члена суспільства.
 
В основі роботи клубу «Діалог» - педагогічні технології: «створення ситуації успіху», колективного творчого виховання, проектна технологія. Ідея колективної творчої діяльності спрямована на розвиток індивідуальності та гуманістичних взаємин, формування колективу як співдружності неповторних і вільних особистостей. Головний принцип методики - "Все творчо - інакше навіщо?!". В основі КТД - колективні творчі справи. КТС - це перш за все повнокровне життя всіх поколінь клубівців, це справи, в плануванні, підготовці, проведенні та аналізі яких беруть участь усі вихованці. Головне - це готовність кожного члена колективу включитись у справу, знайти сферу застосування своїх сил, сприйняти чиюсь ідею як свою особисту. Засоби, які збуджують вихованців до творчої і самостійної участі в здійсненні загальної справи: добрий сюрприз, дружня порада, довіра відповідальним дорученням, товариська вимог, товариське заохочення тощо. Чітка виховна, технологія роботи клубу - це психологічне, положення про те, що особистість починається з емоцій і завершується ними. Піднесений емоційний стан підвищує швидкість мисленнєвих процесів, сприяє інтелектуальній активності.
 
Усі справи «Діалогу»: вечори, програми, зустрічі, шоу - завжди цікаві, пізнавальні, неповторні, емоційно насичені. Для їх проведення широко використовуються: поезія, музика, інсценівки, образотворче мистецтво, різноманітні ігри. Побудовані за законами драматичного мистецтва вони сприяють вирішенню не тільки пізнавальних цілей, а й завдань естетичної освіти та естетичної творчості учнів. Слід підкреслити, що за 16 років жодна справа не проводилась двічі, кожного разу нове, невідоме. У «Діалогу» є свій глядач, який з нетерпінням чекає на нові програми. У клубі культивується досвід спільного з вихованцями пошуку відповідей на гострі, актуальні і найбільш типові соціальні і психологічні проблемні питання життя підлітків і молоді, а також у цілому суспільства. Наприклад, питання правового захисту, самовизначення, працевлаштування, профілактики відхилень у поведінці, сексуальності, психологічні проблеми тощо. При цьому ні в якому разі не допускається нав'язування ідеальних норм і зразків.
 
Допомагає в цьому відкрита на базі клубу "Школа виживання для підлітків", завданнями якої є: - соціально-педагогічна допомога особі та різним категоріям і групам молоді, що сприяє успішній інтеграції у громадське життя; - соціально-педагогічна профілактика різноманітних явищ, які негативно впливають на процес формування і становлення особистості та спричиняють соціальну напруженість; - корекція соціальної поведінки і самопочуття підростаючої людини. Клубне життя – це значно більше. Це – туристські походи, екскурсії; вільна атмосфера та цікаві люди; нетрадиційні традиції; чаювання; дні народження; вечори та дискотеки; зустрічі з розумними людьми в хорошому оточенні.
 
Гуманістична педагогіка проголошує неповторність кожної дитини і пропонує сприймати її такою, якою вона є, не зневажати особистість, всіляко стимулювати виявлення індивідуальності. Клуб з метою задоволення різнобічних інтересів і потреб шкільної молоді міста у 1996 році виступив ініціатором створення та засновником "Школи юного журналіста "Юнпрес", головною метою якої є розкриття творчого потенціалу, здібностей особистості, допрофесійна підготовка. Мине двадцять років і сучасне покоління підлітків стане коло керма нашої держави. Виховати з дитини справжнього громадянина, патріота - складна, кропітка, делікатна і тяжка робота.
 
Письменнику О.Крону належить така думка: "Немає нічого вищого і могутнішого від людського колективу. І немає нічого потворнішого від людської отари. В колективі навіть померлий продовжує жити, отара здатна затоптати живого". Молодіжний клуб "Діалог" незвичний тим, що дивним чином поєднує легкість форми з глибиною змісту. Приходячи в клуб молода людина занурюється в атмосферу свята йдучи з занять — виявляється загруженою роздумами. Так, клуб вчить думати, але думається у клубі – легко, з задоволенням.
Категория: Клуб это... | Добавил: druk (23.03.2010)
Просмотров: 1763 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]

Друзі сайту
Что новенького?
А тем временем на форуме...
Пошук
Copyright MyCorp © 2024
Сделать бесплатный сайт с uCoz