0Воскресенье, 28.04.2024, 23:38
Молодежный клуб "Диалог"
Приветствую Вас Гость | RSS

Меню сайту
Категорії розділу
Пресса о нас [4]
Здесь будут собраны статьи о клубе "Диалог" за все годы его существования.
Песни [1]
Раритеты клуба [6]
Здесь вы можете посмотреть всякие интересные документы клубовцев
Клуб это... [3]
Мысли о клубе
Міні-чат
200
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всего ответов: 101
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Форма входу
Главная » Статьи » Клуб это...

Управління освіти про клуб
Чернівецька обласна державна адміністрація
УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ
ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОБЛАСНИЙ НАУКОВО-МЕТОДИЧНИЙ ІНСТИТУТ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ОСВІТИ
Відділ виховної роботи

ГУМАНІЗАЦІЯ ВІДНОСИН ЗА СЛОВАМИ МОЛОДІЖНОГО КЛУБУ "ДІАЛОГ"

Логіка складного сучасного життя зумовлює необхідність пошуків нових підходів до формування свідомих, духовно багатих, здатних до творчої праці людей, спроможних впливати на вирішення соціально-економічних завдань. У вирі подій, в результаті яких народилася незалежна Україна, у Чернівецькому міському Палаці дітей та юнацтва виникла ідея створення суспільно-громадського творчого об'єднання – молодіжного клубу "Діалог".

З 1989 року засобами молодіжного клубу "Діалог", яким керує творча людина, педагог-методист, Відмінник освіти України Галина Мирославівна Прокопик, проводиться оригінальний експеримент щодо формування кращих моральних та духовних якостей вихованців через гуманізацію їх колективних відносин. Роки життєдіяльності "Діалогу" довели істину, що клуб потрібен його вихованцям і є бажаним та улюбленим місцем творчої праці й організованого дозвілля підлітків і молоді міста. Динаміка і ефективність, стабільність в діяльності клубу залежить від вдало продуманої ідеї, правильно обраної стратегії і тактики, конкретної мети, поставлених завдань, створення атмосфери творчого пошуку, використання мобільних засобів і методик виховання.

Система діяльності клубу ґрунтується на самодіяльності, ініціативі, інтересі, творчості, вільному виборі напрямків, видів і місця занять, зорієнтованих на загальнолюдські і національні цінності. Нормальна людина по природі своїй є індивідуалістом і колективістом водночас. Саме так її слід виховувати. Галина Мирославівна, педагоги, з якими вона співпрацює, рахуються з індивідуальностями, поважають їх, об'єднують всіх у колектив на основі спільної мети. Доки існує мета, доти існує колектив.

Мета молодіжного клубу "Діалог" - виховання потреби постійного самовдосконалення клубівців як особистостей, формування їх організаторських здібностей, соціальної зрілості через розвиток пізнавальних та соціальних інтересів, захоплення улюбленою справою, виховання вміння спілкуватись, жити в колективі цікавим творчим життям. Значення дитячої творчості важко переоцінити. Г.М.Прокопик, колеги, що їй допомагають, дають можливість своїм вихованцям відчути себе у вирі подій такого складного оточуючого світу. Це відчуття є сильним імпульсом до становлення морального здоров'я, духовності, громадянськості молодої людини. Провідна ідея діяльності клубного молодіжного об'єднання однодумців - допомога або принцип "допомога допомозі". Суть його – підтримувати і стимулювати підлітків, юнаків та дівчат на розвиток їх власних моральних, духовних і фізичних сил, на конструктивну творчу діяльність, використання потенціальних резервів.

Характеризуючи досвід Г.М.Прокопик за інноваційним потенціалом, можна зробити висновок, що він є комбінаторним, тобто полягає в оригінальних конструктивних поєднаннях відомих педагогічних ідей, методик, зокрема, методики колективної творчої діяльності. Використовуючи методику колективної творчої діяльності, керівник клубу "Діалог" творчо застосовує відомі методики, наповнюючи їх сучасним змістом, актуалізує з огляду на складні соціально-культурні та соціально-економічні процеси, що відбуваються в державі. Характерною ознакою діяльності педагога є те, що вона не вуалює складні і негативні явища в житті суспільства, а змушує вихованців замислитись над їх природою шляхами знаходження виходу з критичних ситуацій. У діяльності "Діалогу" широко культивується поєднання форм і засобів камерного типу для клубівців з масовими заходами для підлітків і молоді міста.

Заняття в клубі - це жива, відверта розмова, дискусії, практикуми, організаційно-діяльнісні рольові ігри, поїздки і походи по рідному краю, цікаві зустрічі тощо. Постійними членами "Діалогу" протягом року є 40-50 учнів, що складають його ядро. Членство є добровільним, індивідуальним. Підставою для вступу в клуб є особисте бажання, інтерес до цікавої справи, згода дотримуватись законів і традицій "Діалогу".

У клубі діє оригінальна форма самоврядування. Тут немає постійних керівних органів. Витоки самоврядування - в стилі відносин, у характері взаємодії членів клубу. Організовує роботу клубу рада колективної справи, яка створюється для кожного заходу. Член ради працює в ній за бажанням і за необхідністю. Він тут потрібний. Від нього залежить успіх справи. Практично всі питання життєдіяльності клубу вирішуються колективно, але в залежності від характеру справи, звичайно, з'являються лідери, які керують процесом підготовки та проведення заходу. Керівник клубу використовує унікальну можливість ненав'язливо провести тонку педагогічну роботу, включаючи членів клубу в систему колективних відносин, створюючи морально-психологічну атмосферу, яка сприяє виявленню і розвитку потенціальних можливостей кожної особистості.

На весні з допомогою діагностики, спілкування з членами клубу визначається клубівець року - безперечний лідер, що здобув визнання своїх друзів, педагогів. Членами клубу є учні 8-11 класів загальноосвітніх шкіл, шкіл нового типу, професійно-технічних училищ, студенти вузів та технікумів, молоді робітники. Такий розмаїтий віковий і освітній ценз клубівців дає можливість педагогам налагодити конструктивну спільну та індивідуальну життєдіяльність у дусі широкої соціальної комунікабельності. Першоосновою цієї діяльності є не залучення членів клубу до тих чи інших заходів, автоматичного виконання тих чи інших ролей, а повсякденна соціально-педагогічна допомога конкретним особам, різним за віком і рівнем знань, що сприятиме їх інтеграції у громадянському житті

У клубі "Діалог" культивується досвід спільного з вихованцями пошуку відповідей на гострі, найбільш типові питання життя суспільства: правовий захист молоді, проблема працевлаштування і зайнятості, правопорушення і ріст злочинності, сексуальні проблеми, економічні негаразди тощо. Тому логічною була ініціатива членів клубу створити "Школу виживання для підлітків". "Школа" є структурним підрозділом "Діалогу" і служить чудовим та дієвим засобом підвищення активності спілкування клубівців, формування їх свідомості і самосвідомості, отримання нових актуальних знань зі специфічних, закритих для широкого кола людей проблем, систематизація цих знань і позитивного практичного використання, поглиблення мотивації до життєдіяльності, прискорення їх морального, духовного та інтелектуального розвитку.

Ось декілька найбільш актуальних тем занять, що були апробовані протягом останніх двох років: 1 Крок до прірви (відвідини СІЗО). 2 Секс-революція!? 3 Я хворий на СНІД. 4. Сповідь наркомана. 5 Чи не найлегше в світі - це померти? 6. Суд над цигаркою. 7. Не хочу в армію. 8. Книга рекордів Гінеса у нас в гостях. 9. Відкритий мікрофон.

Добирається прийнятна, цікава, іноді незвична форма проведення занять, де піднімаються гострі і болючі питання сьогодення, йде відверта зацікавлена розмова, яка ілюструється роздумами людей, що встигли уже відчути у своєму житті дискомфорт, негативні впливи тощо. Девіз "Школи": "Максимум інформації -мінімум моралізаторства". Побачене, почуте змушує підлітка, молоду людину замислитись над сенсом свого життя. У діалогівців активно культивується філософія морального здоров'я, ненав'язливо, делікатно закріплюється теза про те, що морально здоровою, духовно чистою людиною сьогодні бути престижно. І все це для того, щоб не існувати в житті, а дійсно жити в суспільстві і для суспільства.

Йдучи назустріч побажанням та запитам клубівців, школярів міста, у 1996 році при "Діалозі" засновується новий структурний підрозділ -"Юнпрес", школа юного журналіста, головною метою якої є розкриття творчого потенціалу, здібностей особистості. Заняття у школі ведуть професійні журналісти - працівники газет, радіо та телебачення. Всього рік діяльності, а на сторінках молодіжної газети "Молодий буковинець" з'явились публікації юних журналістів. Юні тележурналісти беруть участь у телепередачі "Перерва". Двоє дітей стали позаштатними кореспондентами "Молодого буковинця". А четверо членів "Юнпрес" стали студентами філологічного факультету Чернівецького держуніверситету, вчаться у групі журналістики.

Уже відзначалось, що в "Діалозі" широко застосовується методика колективної творчої діяльності (КТД). Колективна творча справа (КТС) - це емоційно насичена подія, справа, в плануванні, підготовці, проведенні та підведенні підсумків якої беруть участь усі діалогівці. КТС у клубі "Діалог" - завжди свято. Воно може бути заздалегідь спланованим і ретельно підготовленим (шоу-програма, зустріч з закордонними друзями, музичний ліфт тощо), а може виникнути і ситуативно. Головне - це готовність кожного члена клубу включитись у справу, знайти сферу застосування своїх сил, прийняти ідею будь-кого, як свою особисту. Підготовка цих виховних заходів вимагає від членів клубу, від педагогів, і, особливо, від Г.М.Прокопик, як координатора і організатора, глибоких базових знань, копіткої підготовчої роботи, праці з максимальним напруженням сил. Тут приносить свої результати творча співпраця з державними та громадськими інститутами.

Проведення кожного виховного заходу напруженої творчо-інтелектуальної роботи керівника клубу. Галина Мирославівна з моря пропозицій учнів відбирає ті, що допоможуть відфільтрувати зернини творчості своїх вихованців, домагається, щоб розгляд найважливіших питань проблеми став кульмінацією цікавої справи. Майже усі справи, які в емоційних муках творчості народжує "Діалог", можна позначити словом "уперше". Саме з ініціативи та за участю діалогівців був вперше проведений, тепер уже відомий фестиваль "Первоцвіт". Преса тоді назвала його найзнаменнішою музичною подією після Чернівецької "Червоної рути". Широко практикується у школах області вперше проведений клубом на обласному зборі КТС "Соціологічний ринг". "Ніколи, ніде і ніхто не запрошував Вас на гру "Інтелект-шанс". Уперше це робить молодіжний клуб "Діалог" - такими словами розпочиналась реклама цієї інтелектуально-комерційної гри, яка здобула широку популярність серед старшокласників міста.

Кожного року, 14 лютого, в клубі "Діалог" -пізнавально-розважальна програма "День на двох". Це - свято закоханих. Народившись більше 120 років тому, воно отримало назву серед людей, як "Валентинів день". І ось Валентинів день прописався у молодіжному клубі "Діалог". У інтерпретації діалогівців це сучасне, кумедне та незвичайне дійство. У цей день - оригінальні подарунки, справжні солодощі, серенади, ліричні вірші, експромти та веселі конкурси для двох. А головні герої дня -він, вона й кохання. Діалогівці зі своїм керівником раді тим, що в клубі є свій глядач, який з нетерпінням чекає на нові програми. Але найголовніше досягнення в тому, що успішно реалізуються виховні завдання, діти, молоді люди набувають нових знань і навичок, набираються життєвого досвіду. Створюється атмосфера можливості реалізувати свої знання, свій досвід, свої інтереси.

Особливу зацікавленість виявляють вихованці до психолого-педагогічних методик щодо вивчення міжособистісних відносин. Для цього використовується соціометрія, референтометрія (питання-ситуація; оцінка товариша; відгадай вибір; методика Сишора; наші стосунки; тест "Чи комунікабельні ми?" та ін.). Галина Мирославівна, співпрацюючи з працівниками психолого-діагностичного центру при міському управлінні освіти, використовує тести, психологічні етюди, вправи для розвитку творчого або логічного мислення, уяви, пам'яті, уваги, діагностує інтереси та здібності учнів. Це допомагає педагогу здійснювати творчу діяльність клубівців, а їм, в свою чергу, надається можливість для забезпечення повноцінного процесу самовиховання, вміння жити в колективі, а також служить доброю емоційною розрядкою, сприяє підвищенню творчої активності, загального тонусу життєдіяльності. Форма проведення занять – комбінована.

Отже, в плані одного заняття може бути і філософська бесіда, й інтелектуальна гра, й аналіз проблемних ситуацій, тестування, підготовка колективної творчої справи, "Поетична свічка" тощо. Молодіжний клуб "Діалог" є не тільки центром пізнавально-практичної діяльності його членів, організації змістовного дозвілля для підлітків і молоді міста, а й багатою методичною скарбничкою дієвих форм і методів виховання.

На базі Чернівецького міського палацу дітей та юнацтва проводяться міські та обласні семінари для керівників позашкільних установ, керівників дитячо-юнацьких об єднань за інтересами, заступників директорів шкіл з виховної роботи. За час діяльності молодіжного клубу Галиною Мирославівною створена оригінальна авторська програма "Молодіжний клуб "Діалог", що пройшла науково-методичну експертизу на кафедрі педагогіки, психології та методики навчання Чернівецького обласного науково-методичного інституту післядипломної освіти. Програма схвалена Міністерством освіти України й надрукована у його збірнику "Програма для гуртків, секцій, творчих об'єднань позашкільних закладів суспільно-гуманітарного та художньо-естетичного напрямку у 1996 році"(К., 1996).

Запропонований досвід не є універсальним. В залежності від умов, наявності матеріальної й інтелектуальної бази, уподобань та інтересів педагогів і вихованців, можна використати ідею і зміст діяльності молодіжного клубу "Діалог", його структурних підрозділів в умовах позашкільного закладу, школи, профтехучилища, інших освітніх закладів.
Категория: Клуб это... | Добавил: druk (23.03.2010)
Просмотров: 8259 | Рейтинг: 5.0/1
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]

Друзі сайту
Что новенького?
А тем временем на форуме...
Пошук
Copyright MyCorp © 2024
Сделать бесплатный сайт с uCoz